Folder van de week

Eminem

Eminem is de meest succesvolle artiest van de 21 eeuw. Van zijn ´Marshall Mathers´ CD zijn een ongelofelijk aantal van 1,76 miljoen exemplaren verkocht in de eerste week. Dat is de hoogste eerste week verkoop van een solo artiest in de geschiedenis. Hoewel er honderden nieuwe artiesten zijn leidt Eminem de weg als voorbeeld van morele verdorvenheid in de muziekindustrie vandaag de dag. Tragisch hypocriet beweerd de belangrijkste media het verlies van mensenlevens als gevolg van het Columbine bloedbad te betreuren en in een adem prijzen ze de creativiteit van de bedervers van de jeugd zoals Eminem.

Helaas, net een jaar nadat 12 studenten en een leraar op de Columbine High Scool waren ongenadig  doodgeschoten, rapte Eminem over zijn droom om een ander bloedbad op die school aan te richten en nog meer  studenten te vermoorden. Let maar op de tekst van het nummer ‘I'm back’ van zijn Marshall Mathers cd:

“Ik neem zeven kinderen van Columbine en zet ze allemaal in de rij. Voeg er een AK-47, een revolver, een .9 en een Mac-11 bij en dat moet genoeg zijn om mijn probleem op te lossen. En dat is een hele school van pesters neergeschoten de hele tijd, want ik ben Shady …”

Aan de hand van dit nummer zegt Eminem het volgende over zijn invloed op anderen door middel van zijn muziek:

“Ik neem ieders ontaarde hoofd en ga daarin, gewoon om te zien of hij beïnvloed is door mij, of hij luistert naar muziek, of hij door deze shit gevoed wordt, hij is een onschuldig slachtoffer en wordt een poppetje aan touwtjes …”

Ongelofelijk, op de eerst volgende Grammy Award na het bloedbad op Columbine, beweerde de president van de opname academie, Michael Green, dat muziek een grote invloed heeft op de jeugd van het land, maar dat het nooit de oorzaak is van geweld onder tieners. Tijdens deze avond heeft Eminem diverse prijzen ontvangen voor zijn gewelddadige muziek.

Eminem’s opnamestudio Interscope, heeft voordat de nieuwe Marshall Mathers CD uitkwam, het woord Columbine er handig uit gelaten zodat het lijkt alsof het een stopwoord was en bedekte Eminem’s verlangen om meerdere studenten te doden. Het is ongelofelijk dat de wereld zo verblind is geworden door de voortdurende aanvallen van rotzooi uit de beerput van de entertainment industrie dat Eminem een jaar na zo’n tragedie als Columbine een CD uit kan brengen terwijl de families het drama nog niet verwerkt hebben en hij een ongekend succes heeft.

Spin Magazine beweert dat Eminem ‘worstelt met de gevolgen die zijn muziek heeft op zijn luisteraars, en dat hij weet dat hij dat veroorzaakt.’ Een artiest die rapt over het doden van nog meer kinderen op Columbine kan nauwelijks worstelen met de goddeloze invloed die hij heeft op anderen. Ter verdediging van zijn nummer over het verheerlijken van het doden van meer studenten op Columbine, verklaart Eminem dat:

“niemand keek om naar het f…..standpunt van de kinderen die gepest werden …”

Dit is hetzelfde als zeggen: “niemand heeft ook gekeken naar de Holocaust vanuit het standpunt van Adolf Hitler.” Overigens gingen Klebold en Harris (demoordenaars op Columbine) niet achter de kinderen die zogenaamd pesten, maar waren zelf pesters van het ergste soort en gingen achter Christenen en onschuldige meisjes aan. Onder hen die gedood werden waren onschuldige jongens en meisjes, waaronder 8 zichtbare Christenen op de Campus van Columbine. Van de audio opnamen die Klebold en Harris gemaakt hebben voor het bloedbad, hebben we hun eigen getuigenis dat ze achter de christenen aan gingen en werd Rachel Scott zelfs bij naam genoemd samen met haar ‘christendom’.

Eminem rechtvaardigt zijn eigen pesten en het recht om anderen te duperen omdat hij een zogenaamd zwaar leven heeft gehad. Echter, Eminem heeft als koning geleefd vergeleken met de grote meerderheid van hen die op onze planeet leven en die niets of bijna niets te eten hebben en sterven aan verschillende ziekten. Eminem’s slechte bedoelingen zijn het overbrengen van zulke boodschappen met als resultaat dat miljoenen jonge mensen beïnvloed worden door zijn kwaadaardige gedachten. Hoewel zijn venijnige teksten geen tien miljoen Dylan Klebold’s en Eric Harris’ zullen ‘produceren’ in één nacht, is het op zijn minst te zeggen dat het een verlammende invloed heeft. Zelfs een paar duizend kleine jongens die veranderen in Klebold en Harris is veel te veel.

Terwijl tientallen miljoenen jonge mensen niet van plan zijn andere kinderen uit te roeien als gevolg van de muziek van Eminem, zullen miljoenen meer en meer ongevoelig worden voor het concept van de massamoord en de gevolgen daarvan zullen op de een of andere manier tot uiting komen in hun leven. Muziek, dat zover bekent is bij de mens de grootste invloed heeft, kan een effect hebben op het menselijke bewustzijn.
Rolling Stone gaf toe:

“Een nummer of een album kan je leven veranderen; een geweldig concert zal je ter plaatste veranderen.”

Tori Amos, die zei dat Lucifer op haar piano zit en haar met de muziek helpt, zei:

“Muziek is het meest krachtige medium in de wereld door de frequenties. Je raakt plekken bij mensen die hen eraan herinneren dat ze meer zijn dan alleen dit functionele wezen.”

Wetenschapsschrijver en componist, Robert Joudain, schreef in zijn boek ‘Muziek, de hersenen en Ecstasy’:

“Muziek lijkt de meest directe van alle kunsten. …Muziek bezit ons. …Het is echt alsof er een ‘ander’, niet alleen in ons lichaam, maar ook in onze ziel binnenkomt die ons ompraat.”

De wereldberoemde musicoloog, David Tame, heeft gezegd: “Muziek is de taal der talen.” Hij verklaarde:

“Het kan gezegd worden van alle kunsten, maar er is niets dat krachtiger beweegt en het besef verander dan muziek.”

Medisch en hersenenspecialist, Richard Pellegrino, die consultant is voor de entertainment industrie, schreef een artikel voor Billboard Magazine over de kracht van muziek. Dr. Pelegrino spreekt van de onvergelijkbare kracht die muziek heeft op het menselijk brein, waaruit blijkt dat muziek de griezelige macht heeft om:

“… te leiden tot een stortvloed van menselijke emoties en beelden die de mogelijkheid hebben om onmiddellijk een zeer krachtige verandering in emotionele toestanden te produceren.”

Hij verklaarde:

“neem het aan van een brein specialist. Na 25 jaar met hersenen te werken, kan ik nog niet iemands gemoedstoestand beïnvloeden op de manier zoals een eenvoudig lied dat kan.”

Dit is verrassend wanneer men ook beseft dat jonge mensen veruit het meest gevoelig zijn voor de effecten van muziek. Newsweek Magazine schrijft over het belang van wat zij noemen de ‘tussen’ jaren, de jaren tussen de 8 en 14 jaar, en over de enorme neurologische groei die in die jaren plaatsvindt in het leven van een persoon:

“Onder de beste omstandigheden kunnen dit moeilijke jaren zijn. Het is een tijd van enorme neurologische groei, te vergelijken met de kleutertijd …”

Veel popsterren hebben het effect dat zij op hun fans hebben door middel van muziek toegegeven.

Adam Yauch van de Beastie Boys heeft verklaard dat hun teksten:

“eindigden met veel echt negatieve invloeden op mensen … als je muziek maakt heeft het een enorme invloed op de samenleving.”

Eminem stelt in zijn lied Marshall Mathers:

“Ik denk dat ik haar ertoe bracht om … haar kleine 4 jaar oude jongen of meisje te vernietigen.”


Frank Zappa, die vrij toegaf een antichrist te zijn en zei dat als hij een vis op de achterkant van iemands auto zag, dat hij die persoon als vijand zag, heeft ook toegegeven dat de rockmuziek een ongelofelijke macht en invloed heeft op het menselijke ras. In een artikel dat hij schreef voor Life Magazine zei hij:

“De wijze waarop geluid van invloed is op het menselijk lichaam is ontelbaar en subtiel. De harde geluiden en felle lichten van vandaag de dag zijn een enorm gereedschap voor indoctrinatie.”

In het omslagartikel over Eminem  (‘De Duivel en Mr. Mathers, …) in Spin Magazin verwijzen ze naar de ‘geest van Slim Shady’, die Eminem de rapper ontmoet in de badkamer. Blijkbaar laat Eminem een boze geest, die zich identificeert als Slim Shady, toe, om met zijn lichaam perverse teksten te verspreiden om de jonge beïnvloedbare massa te beïnvloeden.

In zijn lied ‘Guilty Conscience’ bezingt Eminem een reeks van scenario’s met verschillende personages die een gevecht voeren tussen hun geweten en de keus om te stelen, te verkrachten, te ontvoeren en te  moorden. De stem die hen stimuleert om kwaad te doen is die van Slim Shady. Het geweten klaagt: ‘Luister toch niet naar Slim… hij is slecht voor je …’ Het lied eindigt met de zichtbare overwinning van de demon Slim’s stem op die van het geweten.

Terwijl Spin Magazin beschrijft dat Eminem’s eerste ontmoeting met de geest van Slim Shady in de badkamer  was, schrijft Eminem in zijn lied ‘Low, Down, Dirty’ over stemmen in zijn hoofd die echoden ‘Murder Murder  Redrum’ (Redrum is achteruit 'murder' moorden).

In zijn lied ‘Amityville’ op zijn Marshall Mathers CD, zwelgt hij in de invloed die hij uitoefent over zijn publiek als  hij de kinderen beïnvloed een ’mosh pit’ te doen en elkaar pijn te doen:

“Speel ‘Guilty Conscience’ op een concert en zie hoe ze elkaar bewusteloos slaan”

Eminem beseft dat hij een rolmodel is voor miljoenen verloren kinderen, en hij speelt die rol tot het uiterste. Hij gaf toe:

“Ik zou liegen als ik zei dat ik niet gedacht heb dat ik een voorbeeld voor kinderen zou zijn … want of je het nu wilt of niet, als een kind een CD van je koopt, kijkt hij naar je op.”

In zijn lied, Role Model, roept hij uit:

“Dit kun je thuis proberen, je kunt net als mij zijn… Volg mij en doe precies wat het versje zegt: rood wiet, neem pillen, ga van school af, dood mensen en drink… Nu volg mij en doe precies wat je ziet.”

Eminem gaf toe:

“Toen ik opgroeide wilde ik rappen over dingen waar mensen bang zijn over te rappen. Sommige mensen zeggen dingen alleen maar omdat het een schokerend effect heeft. Maar als ik het denk, zeg ik het ook. Ik maak veel van mijn eigen persoonlijke zaken publiek.”

Op zijn website doet Eminem de volgende onthullende uitspraak:

“Dit is de eerste mogelijkheid om de complete creatieve controle te hebben over iets buiten mijn muziek om. Het zal wat gekke leuke rotzooi worden en ik hoop dat de fans het geweldig zullen vinden. Dit zal een meer humoristische kant van mij laten zien in vergelijking met de ernstige dingen op het album.”

WORDT VERVOLGD.